sobota, 25 sierpnia 2012

Żytnie ciasto z jabłkami


Miałam straszną ochotę na jabłecznik, przeszukiwałam internet, ale nie znalazłam dość satysfakcjonującej mnie alternatywny tradycyjnego jabłecznika, postawiałam więc na placek z jabłkami, ale już chodzi mi po głowie inny pomysł na ciasto i to będzie już coś bardziej jak jabłecznik ;) jutro będę wcielać go w życie;)


Składniki:
  • 4 jajka
  • 1 szklanka mąki żytniej typu 2000
  • 1,5 łyżeczki cynamonu
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • garść pokrojonych orzechów (ale nie koniecznie)
  • 1 jabłko
  • około 26 tabletek STEWII lub fruktoza
  • ewentualnie miód do polania upieczonego ciacha przed podaniem ;)
Sposób przygotowania:
  1. Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy na sztywną pianę
  2. mąkę, STEWIE, cynamon, proszek do pieczenia, żółtka, (orzechy) miksujemy razem
  3. powstałą masę dodajemy powili do białek miksując NA NAJMNIEJSZYCH obrotach
  4. jabłko myjemy, obieramy i kroimy na plastry
  5. ciasto wylewamy do niewielkiej okrągłej blaszki wyłożonej papierem do pieczenia
  6. na wierzch wykładamy jabłka, lekko wciskając je w ciasto
  7. posypujemy lekko cynamonem
  8. pieczemy przez około 25 minut w temp. 180 stopni, najlepiej sprawdzić drewnianym patyczkiem czy ciasto jest wypieczone
  9. przed podaniem możemy lekko polać miodem lub posypać startą gorzką czekoladą


SMACZNEGO ! ! ! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.