niedziela, 25 stycznia 2015

Makaron z łososiem i szpinakiem

Nie miałam weekendu, za to miałam zajęcia na UAMie ;)
świetny Pan prowadzący kurs, który kocha to co robi wynagrodził mi poranne wstawanie

Składniki (porcja około 495 kcal):
Sposób przygotowania:
  1. Makaron gotujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu
  2. na teflonowej patelni rozgrzewamy kilka kropek oleju, dodajemy rozduszony ząbek czosnku i smażymy, aż się zezłoci
  3. dodajemy makaron, koncentrat, łososia, smażymy klika minut, co jakiś czas mieszając
  4. liście szpinaku kroimy na mniejsze kawałki, wrzucamy na patelnię
  5. wszystko podsmażamy chwilę, aż sos oblepi szpinak, przyprawiamy wg. smaku
SMACZNEGO ! ! ! :)



sobota, 24 stycznia 2015

Placki jaglane z serem i szpinakiem

Miały wyjść kluski, ale że próbna partia zamieniła się w paćkę, reszta ciasta wylądowała na patelni i dobrze, że wylądowała! :)
Nie powiem ile ich wyszło bo ponad połowa rozpłynęła się wcześniej w garnku :p

Składniki (całość około 845 kcal):
  • 250g chudego sera białego
  • 150g kaszy jaglanej firmy Kupiec zmielonej na mąkę (aby pozbyć się goryczki polecam uprażyć ją wcześniej na suchej patelni)
  • 200g świeżego szpinaku
  • jajko
  • sól, pieprz wg, smaku
  • ząbek czosnku
Sposób przygotowania:
  1. Szpinak blanszujemy, a następnie odcedzamy i blendujemy razem z serem
  2. dodajemy rozduszony ząbek czosnku, przyprawiamy wg. smaku
  3. dodajemy jajko, kaszę i ponownie miksujemy 
  4. smażymy na rozgrzanej teflonowej patelni, przetartej olejem (np. ryżowym), na małym ogniu (dość długo na pierwszej stronie, żeby było nam łatwiej je przewrócić)
SMACZNEGO ! ! ! :)

wtorek, 20 stycznia 2015

Serowy budyń

Obiecałam więc ledwo widząc na oczy dodaję przepis na dzisiejszy budyń, pyszny wyszedł! ;)

Składniki (porcja około 340kcal/nie liczę owoców/):
  • 100g chudego twarogu
  • jajko
  • 15g skrobi kukurydzianej dostępnej w sklepie Centrum Sylwetki
  • szklanka mleka 0,5%
  • aromat kokosowy
  • jakieś słodzidło (użyłam około 15g ksylitolu)
Sposób przygotowania:
  1. Pół szklanki mleka wlewamy z ksylitolem  do teflonowego rondelka, gotujemy
  2. w reszcie mleka rozpuszczamy skrobię, dodajemy do rondelka, ciągle mieszając gotujemy na małym ogniu, aż zgęstnieje (odstawiamy z ognia)
  3. twaróg blendujemy z jajkiem i aromatem
  4. do rondelka dodajemy masę twarogową, z powrotem wstawiamy na ogień i cały czas mieszając gotujemy na małym ogniu, aż masa zacznie bulgotać
  5. przekładamy do miseczki i podajemy z ulubionymi owocami ;)
SMACZNEGO ! ! ! :)

niedziela, 18 stycznia 2015

Batoniki musli

No i wlatuje obiecany przepis ;)

Składniki (na około 9 batoników)/całość około 800kcal/sztuka=89kcal/:
Sposób przygotowania:
  1. Mieszamy ze sobą wszystkie składniki
  2. przekładamy ciasto na blachę wyłożoną papierem do pieczenia
  3. rozsmarowujemy równomiernie ciasto do grubości około 0,5 cm (ja użyłam takiej szpatułki do kremu)
  4. pieczemy w temp. 200 stopni przez około 20 minut /jednak pilnujcie żeby się nie spaliło/
  5. wyciągamy blok musli, odklejamy od papieru do pieczenia, przekładamy na deskę i (świeżo naostrzonym nożem/musi być bardzo ostry) kroimy go na batoniki
SMACZNEGO ! ! ! :)

środa, 14 stycznia 2015

Kulki z awokado


wiem wiem, zaniedbuje was, ale takie życie! nie jak w Madrycie ;/

Składniki (na około 11 sztuk)/całość 755kcal, sztuka/68kcal/:
Sposób przygotowania:
  1. Daktyle zalewamy wrzątkiem i odstawiamy na około 15 minut
  2. awokado obieramy blendujemy z kakao na miazgę
  3. dodajemy odcedzone daktyle, migdały, blendujemy (nie musi być gładka masa)
  4. dodajemy amarantus, mieszamy
  5. lepimy w rękach kulki, które następnie obtaczamy w amarantusie
  6. wstawiamy do lodówki
SMACZNEGO ! ! ! :)