wtorek, 2 października 2012

Żytni naleśnik pieczony z jabłkami

Pokój studencki posprzątany i odkurzony ;) w szafie wszystko ładnie poukładane;) znów zdałam sobie sprawę jak dużo mam nienoszonych rzeczy! żal mi oddać je za darmo, bo każdy grosz się liczy, marzy mi się wyprzedaż garażowa jak USA ;)
Dziś zaserwowałam sobie dużego naleśnika zapiekanego z jabłkami, można też powiedzieć, że są to jakby jabłka w cieście naleśnikowym ;) placek uległ drobnemu uszkodzeniu podczas przekładania na talerz i nie wygląda perfekcyjnie ale na prawdę był dobry! ;p

Składniki:
  • 1 jajko
  • 0,5 szklanki mąki żytniej do wypieku chleba
  • 0,5 szklanki mleka
  • 1/4 szklanki wody mineralnej
  • 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1,5 łyżeczki stewi
  • 1 jabłko
Sposób przygotowania:
  1. Wszystkie składniki (oprócz jabłka) miksujemy
  2. około 3/4 ciasta wylewamy do silikonowej okrągłej formy
  3. na ciasto wykładamy obrane i pokrojone w plastry jabłko
  4. resztą ciasta przykrywamy jabłka
  5. pieczemy 20-30 minut w temperaturze 190 stopni
SMACZNEGO ! ! ! :)

2 komentarze:

  1. Muszę wypróbować, szukam przepisu na naleśniki idealne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skład na ciasto jest podobny do wcześniejszych przepisów na naleśniki żytnie które robiłam, tylko, że smażyłam je na patelni ;)

      Usuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.