czwartek, 15 listopada 2012

Sałatka hawajska

Dziś mam totalny kryzys w przeziębieniu, miniona noc była katastrofą, na uczelni mój mózg w ogóle nie funkcjonował, teraz jest lepiej dlatego postanowiłam zrobić, sałatkę, która chodzi za mną od jakiegoś tygodnia! jadłam ją kiedyś (bardzo dawno temu) w Salad Story, nigdy nie lubiłam połączenia mięsa z ananasem, ale akurat w tej sałatce przypadł mi do gustu;) nie wiedzieć czemu dopiero niedawno sobie o niej przypomniałam i chciałam znów poczuć jej smak ;) w oryginalnym przepisie jest ser żółty z którego zrezygnowałam  (z wiadomych przyczyn) oraz ogórek, którego niestety nie miałam w lodówce, więc Wy możecie jeszcze go dodać, przyznam się nieskromnie, że udało mi się odtworzyć ten smak :D również sos z którym wtedy ją jadłam : musztardowo-miodowy ;) 

Składniki (porcja):
  • miks sałat
  • pierś z kurczaka przygotowana wg. tego przepisu
  • 1 pomidor zwykły lub kilka koktajlowych
  • garść ananasa w kawałkach (ja użyłam ananasa z puszki kupionego w NETTO, nie ma w nim dodatku cukru)
  • sos musztardowo-miodowy: 1 łyżeczka oliwy z oliwek + 1 łyżeczka octu balsamicznego + 1 łyżeczka musztardy Dijon + 1 łyżka miodu
  • jako dodatek garść makaronu żytniego lub durum z otrębami (kiedy jadłam tą sałatkę w Salad Story można było wybrać makaron, albo grzanki)
Sposób przygotowania:
  1. Do miski wykładamy sałatę, na to układamy pokrojonego w plastry kurczaka
  2. wrzucamy ananasa, pomidora pokrojonego w ćwiartki
  3. dodajemy ugotowany makaron i wszystko polewamy sosem

SMACZNEGO ! ! ! :)



2 komentarze:

  1. już kiedyś jadłam podobną:)ja natomiast uwielbiam sałatki z ananasem!co najważniejsze sałatka zdrowa, treściwa i lekka. można zabrać na uczelnie czy coś:D

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam kurczak + ananas !! :))

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.