sobota, 20 lipca 2013

Sernik bananowy

Dziś naszła mnie ochota na sernik, dawno nie robiłam, ani nie jadłam sernika więc póki jeszcze miałam okazję i czas zabrałam się za pieczenie. Sernik intensywnie bananowy, niski, ponieważ zrobiłam go w formie na tartę, która jest przeogromna ;p 
Wypiek przetestowany przez moją mamę ;)
hmm... co nowego u mnie? za tydzień o tej porze będę ostatecznie pakować najważniejszy dorobek życia, bo w niedzielę przenoszę się do Poznania, nowy pokój, nowe osoby, nowa praca, boję się nowości, ale mam nadzieję, że dam radę.


Składniki (forma o średnicy 30cm, jednak polecałabym mniejszą):
Spód:
  • 4 łyżki otrębów pszennych firmy Kupiec
  • 3 łyżki otrębów owsianych firmy Kupiec
  • 1 łyżka fruktozy lub innego słodzidła
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego
  • 1 łyżka zmielonego siemienia lnianego
  • 1 łyżka wiórków kokosowych
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Masa serowa:
  • 500g sera białego (najlepiej ser Emilka 0%, bo już jest przemielony)
  • 1 łyżka skrobi ziemniaczanej
  • 1 dojrzały banan
  • 1 łyżka wiórków kokosowych
  • 2 łyżki fruktozy lub innego słodzidła
  • 2 jajka
  • dla podkreślenia bananowego smaku dodałam kilka kropel aromatu bananowego dostępnego w sklepie Centrum Sylwetki 
Sposób przygotowania:
  1. Mieszamy wszystkie składniki na spód
  2. rozsmarowujemy masę w formie wyłożonej papierem do pieczenia
  3. pieczemy przez około 10 minut w temp. 180 stopni
  4. w tym czasie przygotowujemy masę serową
  5. białka ubijamy z fruktozą na sztywną pianę
  6. banana rozduszamy widelce, dodajemy ser, skrobię, wiórki, żółtka, aromat i miksujemy
  7. na koniec dodajemy białka i delikatnie mieszamy
  8. tak przygotowaną masę wykładamy na podpieczony spód
  9. znów wstawiamy do piekarnika na około 40 minut zmniejszając temp. do 150 stopni
  10. pozostawiamy w piekarniku do wystygnięcia, a następnie najlepiej do lodówki

SMACZNEGO ! ! ! :)

12 komentarzy:

  1. Ahh te Twoje wypieki, wszystkie udane :D

    Powodzenia w Poznaniu ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. a moze jakies fajne marchewkowe ? :) Takie TWOJE :) ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahaha przepraszam :P teraz dopiero zauwazylam, ze kilka dni temu juz takie umiescilas ;D
      Swietny blog, oby tak dalej ;)

      Usuń
  3. Kokos, banan... I to w serniku? Podoba mi się, podoba! :) Jak ja lubię Twoje przepisy.

    OdpowiedzUsuń
  4. pysznie wygląda:) uwielbiam wszystkie serniki:d mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię serniki nietradycyjne, chociaż nie mam odwagi ich zrobić, ale... zawsze ktoś się znajdzie do ich spałaczowania w razie czego:P

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam serniki, bananowe to jedne z moich ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam tego bloga! Wszystko piękne i smaczne :) osobiście w 100% byłabym zadowolona z tego bloga jeżeli dodatkowo pisałabyś ile dane danie ma kcal. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło. :)
      Jeżeli chodzi o kalorię to zaniedbuję to z czystego lenistwa, ale postaram sie poprawić ;)

      Usuń
  8. kocham banany! :) przepis na pewno wypróbuję, przeglądam Twojego bloga chyba już od jakiejś godziny, Twoje przepisy są niesamowite! z racji tego, że prowadzę zdrowy styl życia, bardzo mi się przydadzą :) obserwuję i czekam na kolejne pyszne dania :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.