piątek, 5 grudnia 2014

Jaglany budyń waniliowy

"jak się nie ma w głowie to się ma w nogach"
I tak godzinę maszerowałam przez Poznań bo zapomniałam portfela :p
jedno drobne spostrzeżenie, mało osób chodzi pieszo :p
ale cóż, teraz jem budyń jaglany z domowymi powidłami śliwkowymi bez cukru i jestem w niebie :D

Składniki (porcja)/około 280 kcal/:
  • 40 g zmielonej na mąkę kaszy jaglanej
  • łyżka syropu z agawy
  • szklanka mleka
  • 0,5 łyżeczki mielonej wanilii Skworcu
  • 2 łyżki domowych powideł śliwkowych bez cukru

Sposób przygotowania:
  1. Mleko zagotowujemy najlepiej w teflonowym rondelku (żeby nam się nie przypaliło)
  2. dodajemy zmieloną kaszę, wanilię i syrop z agawy
  3. cały czas mieszając gotujemy na małym ogniu, aż zgęstnieje (to może potrwać nawet ponad 15 minut)
  4. gotowy budyń przekładamy do naczynia a na wierzch wykładamy powidła
  5. budyń można jeść na ciepło lub na zimno, wtedy będzie gęstszy
SMACZNEGO ! ! ! :)

7 komentarzy:

  1. a na końcu powinnaś napisać "a może budyń?" i zgłosiłyby się setki chętnych :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam budyń a ten wygląda wyjątkowo:) obserwuje:) do tego sok malinowy własnej roboty pychotka:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam wszystko co z kaszy jaglanej <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Czym mielisz kaszę? Młynek do kawy? Bo ja nie mam i zastanawiam się czy blender da rady, czy raczej stępie ostrza?? No i czy nie ma gorzkigo posmaku skoro kaszy nie płuczesz przed zmieleniem (chyba że płuczesz) ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. blender chyba nie da rady, ja mielę młynkiem do kawy,
      goryczka kaszy minie przeszkadza ale czasem prażę ją na suchej teflonowej patelni to niby pomaga w zwalczaniu gorzkawego smaku :)

      Usuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.