piątek, 10 lipca 2015

Kotlety z kurczaka i cukinii czyli ciąg dalszy zdrowych inspiracji :)

Obiecany przepis w końcu trafia na blog :)
udanego weekendu ! :)

Składniki (na około 10 kotletów/całość około 530 kcal/):
  • średnia cukinia
  • pęczek pietruszki
  • około 400-450g mięsa mielonego z piersi kurczaka (ja sama mielę mięso)
  • sól, pieprz, opcjonalnie granulowany czosnek (jednak ja zostałam przy samej soli i pieprzu bo pietruszka dała już wystarczająco intensywny smak, jednak kto co lubi)
Sposób przygotowania:
  1. Cukinię obieramy i trzemy na tarce o dużych oczkach, solimy i odstawiamy na około 5 minut
  2. pietruszkę siekamy
  3. odsączamy cukinię z soku który wyciekł
  4. mieszamy ze sobą mięso, cukinię, pietruszkę, przyprawy
  5. formujemy ręką kotlety (będą się kleić do dłoni ale jak lekko zmoczycie ręce nie powinno być tragedii)
  6. wykładamy przygotowane kotlety na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia
  7. wkładamy do piekarnika nagrzanego do około 180-200 stopni na około 30 minut (po 15 minutach przewróciłam kotlety na drugą stronę)
  8. gotowe kotlety polecam skonsumować z sosem czosnkowym :) 
SMACZNEGO ! ! ! :)

4 komentarze:

  1. uwielbiam! pyszny, letni obiad <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam cukinie. Ostatnio poszukuje ciekawych przepisow z cukinia w roli glownej:-). Bardzo pieknie mi obrodzily na dzialce. Wiec przepis zapisuje;-). Pozdrawiam;-).

    OdpowiedzUsuń
  3. Idealna propozycja na dzisiejszy obiad!Dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ile takich kotlecików wystarczy na obiad :)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.