czwartek, 30 sierpnia 2012

Dietetyczny deser czyli mus brzoskwiniowy

Wróciłam do domu z siatami brzoskwiń, które zerwałam na ogródku babci i od razu zaczęłam działać ;)
mus nadaje się do jedzenia na bieżąco lub też do zaprawy w słoikach na zimę, żeby zatrzymać smaki lata ;)

Składniki:
  • brzoskwinie, tyle ile mamy ;) (ja zadziałałam hurtowo i zrobiłam mus z 1,5kg brzoskwiń)
  • ewentualnie STEWIA lub fruktoza do dosłodzenia
  • cynamon
  • woda
Sposób przygotowania:
  1. Brzoskwinie myjemy i kroimy w ćwiartki
  2. wrzucamy pokrojone brzoskwinie do garnka, lub najlepiej dużej teflonowej patelni, która może uchronić nas od przypalenie musu;)
  3. do garnka/patelni wlewamy wodę tak żeby zapełniła całe dno do około 1cm wysokości
  4. gotujemy na małym ogniu, dość często mieszając, aż brzoskwinie zrobią się miękkie i zaczną się rozpadać
  5. dodajemy cynamon do smaku
  6. polecam podawać z gęstym jogurtem lub serkiem homogenizowanym
SMACZNEGO ! ! ! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.