czwartek, 9 sierpnia 2012

Dietetyczne muffinki żytnie mocno czekoladowe (rumowe) z nadzieniem

Ostatnio jadłabym tylko słodkie, bardzo brakowało mi smaku rumowych kul (tzw. bomb), które często jadłam w dzieciństwie, jak się później dowiedziałam robionych z resztek ciast;p muszę przyznać, że zrobione przeze mnie muffiny bardzo przypominają smakowo tamte pyszności, nie mogłam się zdecydować, czy zrobić z nadzieniem czekoladowym, waniliowym czy tez bez nadzienia, dlatego zrobiłam po każdym rodzaju;) na pewno bardziej smakowały mi z nadzieniem jednak nie potrafię wybrać, z którym, bardzo odpowiada mi intensywny czekoladowy smak z nutą rumu ;)

Składniki:
ciasto:
  • 1 jajko
  • 1 i 1/3 szklanka mąki żytniej typu 2000 
  • 3 łyżeczki kakaa odtłuszczonego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 0,5 łyżeczki sody
  • 0,5 szklanki jogurtu naturalnego 0%
  • 0,5 szklanki wody mineralnej
  • 0,5 szklanki mleka 0,5%
  • 0,5 łyżeczki olejku rumowego
  • fruktoza (3łyżki)/ słodzik (20 tabletek) - według smaku
nadzienie:
czekoladowe:
  • 3-4 łyżki sera Emilka
  • 3 łyżeczki budyniu czekoladowego bez cukru
  • fruktoza/słodzik do smaku
waniliowe:
  • 3 łyżki sera Emilki
  • 2 łyżeczki budyniu waniliowego
  • fruktoza/słodzik do smaku
Sposób przygotowania:
  1. Składniki suche (na ciasto) mieszamy ze sobą 
  2. oddzielnie mieszamy składniki mokre (na ciasto)
  3. łączymy suche i mokre składniki
  4. mieszamy ze sobą składniki na dwa nadzienia
  5. formę na muffiny wykładamy papilotkami (ja użyłam silikonowych)
  6. do każdej z papilotek wykładamy około 1 łyżkę ciasta
  7. następnie około 1 łyżeczkę nadzienie (ja zrobiłam 4 babeczki z nadzieniem czekoladowym, 4 z waniliowym i 2 bez nadzienie)
  8. nadzienie przykrywamy koleją łyżką ciasta
  9. pieczemy około 1 godzinę w temperaturze 160 stopni (sprawdzamy patyczkiem drewnianym czy ciasto jest wypieczone- nie przykleiło się do patyczka)
  10. pozostawiamy w piekarniku do wystygnięcia

SMACZNEGO ! ! ! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.