niedziela, 23 grudnia 2012

Razowe paszteciki z pieczarkami

Kolejny mój eksperyment, paszteciki zaraz po wyciągnięciu z piekarnika były chrupiące, natomiast dziś rano już miękkie, mojemu "recenzentowi kulinarnemu" (mamie;)) ciasto smakowało natomiast miała obiekcje do farszu, a to dlatego, że dusiłam pieczarki z dodatkiem wody, a nie na margarynie, to już będzie zależeć od was jakie nadzienie przygotujecie ;)

Składniki:
ciasto:
  • 2 jajka
  • 1 szklanka mąki razowej pszennej do wypieku chleba + 2 łyżki do zaczynu z drożdży
  • 1 szklanka mąki żytniej do wypieku chleba + mąka przy wałkowaniu
  • 1/4 szklanki letniego mleka
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • 0,5 łyżeczki soli
  • 15g drożdży świeżych
  • 1 łyżeczka fruktozy lub cukru
+ jajko do posmarowania ciasta

dowolny farsz, ja dałam podduszone na wodzie:
  • 700g pieczarki starte na tarce
  • 2 cebule
  • sól, pieprz wg smaku
Sposób przygotowania:
  1. W letnim mleku rozpuszczamy drożdże, fruktozę i mieszamy z 2 łyżkami mąki
  2. odstawiamy zaczyn na 15 minut w ciepłe miejsce do wyrośnięcia (uważajcie, żeby wam nie wyciekł z  miski)
  3. do dużej miski wsypujemy mąkę, jajka, oliwę, sól, drożdżowy rozczyn i wyrabiamy ciasto (łyżką, mikserem lub ręcznie)
  4. jeśli ciasto będzie się za mało kleić dodajmy po łyżeczce letniego mleka aż nabierze odpowiedniej konsystencji
  5. wyrobione ciasto osypujemy mąką i dostawiamy na 1h w ciepłe miejsce do wyrośnięcia
  6. w tym czasie możemy zrobić farsz
  7. wyrośnięte ciasto wałkujemy tak żeby kształtem przypominało wąski prostokąt
  8. na środku wykładamy farsz
  9. zawijamy do środka jeden bok ciasta (żeby nam się ładnie skleiło smarujemy roztrzepanym jajkiem)

  10. zwijamy drugi bok tak żeby ciasto skleiło się na środku

  11. przewracamy nasz wałek z ciasta na drugą stronę
  12. kroimy ostrym nożem na mniejsze kawałki (ja zrobiłam bardzo małe paszteciki na około 3cm szerokości)
  13. smarujemy górę pasztecików jajkiem i wykładamy na blachę pokrytą papierem do pieczenia
  14. pieczemy przez około 25 minut w temp. 180 stopni



SMACZNEGO ! ! ! :)

4 komentarze:

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.