środa, 8 sierpnia 2012

Nisko-tłuszczowy / chudy / light ser żółty

Przepis zaczerpnęłam z diety Dukana, którego oryginał znajduje się TUTAJ, wraz z filmikiem co ułatwia sprawę ;) trochę roboty jest, ale ten smak ! ! ! nie spodziewałam się, że z chudego sera białego może wyjść taki dobry ser żółty ! ! ! a co ważniejsze można go jeść bezkarnie w odróżnieniu od tłustego sera żółtego !
POLECAM ! ! ! :)



Składniki:
  • 2 szklanki mleka 0,5% (w oryginale są 3 szklanki)
  • 450-500g białego sera chudego (ja dałam 450g bo akurat tyle miałam w dwóch kostkach)
  • sól do smaku
  • 1/3 łyżeczki sody
  • 1 jajko
  • przyprawy (opcjonalnie), ja nic już nie dodawałam

Sposób przygotowania:
  1. W garnku (ja użyłam teflonowego rondelka) podgrzewamy mleko do wrzenia
  2. ser rozgniatamy widelcem
  3. do gorącego mleka wrzucamy ser i mieszamy (dość często, żeby ser się nie spalił)  na małym ogniu przez 25-30 minut
  4. odcedzamy ser przez sito i pozostawiamy do wystygnięcia
  5. gdy wystygnie wrzucamy do metalowej miski lub rondelka i mieszamy dokładnie z solą, jajkiem i sodą
  6. do większego garnka wlewamy wodę i wstawiamy na ogień
  7. na większy garnek kładziemy miskę/mniejszy rondelek z serem (tzw. kąpiel wodna)
  8. ciągle mieszamy na małym ogniu, aż konsystencja sera stanie się jednolita (około 20 minut)
  9. następnie przekładamy do pojemnika (ugniatamy do spodu) , a gdy wystygnie do lodówki
Jeżeli przepis nie jest dość jasny to zapraszam do oglądnięcia filmu ze strony z oryginalnym przepisem ;)



SMACZNEGO ! ! ! :)


2 komentarze:

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.