sobota, 29 września 2012

Domowy budyń bananowy

Miło tak rozpocząć dzień budyniem ;) szczególnie bananowym, prosty i szybkie śniadanie, poza tym dostarcza dużo energii, która będzie mi dziś potrzebna, bo zapowiada się ciężki dzień, życzę udanej soboty! ;)

Składniki:
  • 1 dojrzały banan (byle nie zielony;) )
  • 1,5 szklanki mleka 0,5%
  • 2 łyżki skrobi ziemniaczanej (lub jak ktoś lubi gęstszy budyń to więcej)
  • 1 łyżeczka stewii
  • domowy ekstrakt waniliowy
Sposób przygotowania:
  1. Jedną szklankę mleka podgrzewamy w rondelku z dodatkiem stewii i ekstraktu waniliowego
  2. w pozostałym mleku dokładnie rozpuszczamy skrobię
  3. kiedy mleko w rondelku zacznie lekko wrzeć wlewamy mleko ze skrobią ciągle mieszając
  4. mieszamy (na małym ogniu), aż zgęstnieje i zacznie lekko bulgotać
  5. banana rozduszamy widelcem lub miksujemy blenderem na papkę(ja użyłam widelca, żeby było czuć niewielkie kawałki banana)
  6. rozduszonego banana dodajemy do budyniu i mieszamy
  7. jemy na ciepło lub na zimno jak kto lubi
SMACZNEGO ! ! !

12 komentarzy:

  1. jak dietetyczny to coś dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zjadłabym sobie taki budyń :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Banonowego jeszcze sama nie próbowałam robić, a to fajny pomysł ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. domowy budyn - pycha! :) a bananowego nie jadlam nigdy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawa propozycja :) Super!

    OdpowiedzUsuń
  6. dziękuję za tak miłe i liczne komentarze ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo mi smakowal :) co prawda skrobia ziemniaczana ma duzo wegli ale d czasu do czasu lub na sniadanie nie zaszkodzi . Super przepis;))

    OdpowiedzUsuń
  8. właśnie wszamałam domowy czekoladowy budyń :) domowe najlepsze! ale mam pytanie... jak robisz ten domowy ekstrat waniliowy? pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moja siostra go zazwyczaj robi ;) oto link do przepisu ;)
      http://www.mojewypieki.com/przepis/ekstrakt-z-wanilii

      Usuń
  9. a jak pragnę nabrać ciałka to dam mleko pełne cukru zamiast stewii i chyba też wyjdzie no nie ? ;)))
    Pozdrawiam :)
    http://zaczynamyoddeseru.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na pewno wyjdzie z cukrem i pełnym mlekiem, nawet lepsze ;)

      Usuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.