czwartek, 13 września 2012

Placuszki z cukinii z sosem miodowym

To mój dzisiejszy obiad, kiedyś już próbowałam zrobić placki z cukinii jak byłam na diecie białkowej jednak był to totalny niewypał, ta wersja jest zdecydowanie bardziej udana ;) nawet moja mama skusiła się na kilka i zaakceptowała przepis;) dodatkowo chciałabym się pochwalić moim nowym super granatowym talerzem za jedyne 2,99zł! ;)


Składniki (na około 13 placuszków):
  • 1 średniej wielkości cukinia
  • 1 jajko
  • 1 łyżka otrębów
  • 4 łyżki mąki żytniej typ 2000 (ilość mąki uzależniona jest od soczystości cukinii, moja była dość soczysta)
  • 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • do sosu: 4 łyżki jogurtu naturalnego + łyżka miodu
Sposób przygotowania:
  1. Cukinie myjemy i obieramy, a następnie trzemy na tarce na najmniejszych oczkach, żeby powstała papka
  2. do cukinii dodajemy jajko, otręby, mąkę, proszek do p. (ewentualnie 1 łyżeczkę miodu)
  3. wszystko miksujemy
  4. wykładamy placuszki na rozgrzaną teflonową patelnie (około łyżki ciasta na 1 placuszek)
  5. smażymy pod przykrywkom (wtedy łatwiej bedzię nam przewrócić na drugą stronę) na małym ogniu (około 2 minut na każdej stronie)
  6. gotowe placuszki podajemy z sosem miodowym 

SMACZNEGO ! ! ! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.