piątek, 26 października 2012

Dietetyczny chlebek pita

Ostatnio sporo czasu (który powinnam poświęcić na pisanie pracy mgr;p) spędzam buszując w internecie w poszukiwaniu ciekawych przepisów;) kto nie lubi bułki pity wypchanej po brzegi pysznymi warzywami i mięskiem? ;) to danie głownie kojarzy mi się z wakacjami, bo chyba poza tym okresem nie zdarzyło mi się jej jeść, teraz oczywiście unikam pszennych bułek, dlatego bardzo się ucieszyłam kiedy znalazłam ten przepis TUTAJ, jest to w pełni dietetyczna wersja;)
kolejna alternatywa popularnego fastfooda ;)
chlebek zaraz po upieczeniu jest wilgotny w środku od sera, ale jak lekko ostygnie ciasto robi się bardziej zwarte

Składniki:
  • 1 jajko
  • 200g chudego sera białego (kostka)
  • 3 łyżki otrębów
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • sól, kminek, papryka, oregano
  • nasiona do posypania
  • dodatki do środka (u mnie, kurczak, pomidor, mieszanka sałat, sos jogurtowy)
Sposób przygotowania:
  1. Z sera staramy się odcisnąć jak najwięcej wody (ja po prostu wycisnęłam go w ręce)
  2. dodajemy pozostałe składniki i mieszamy
  3. następnie formujemy w rękach kulę
  4. rozduszamy kule na wyłożonej papierem do pieczenia blaszkę
  5. posypujemy chlebek nasionami lekko je wklepując, żeby nie odpadły po upieczeniu
  6. wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 190 stopni na około 30 minut
  7. gotowy chlebek przekrawamy na pół, rozcinamy w środku i pakujemy do niego co kto lubi ;)




SMACZNEGO ! ! ! :)

4 komentarze:

  1. widzę, że bardzo ładnie Ci idzie z tymi dietetycznymi przepisami, mam nadzieję, że tak samo z odchudzaniem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. po prostu staram się zdrowo odżywiać;)
      choć chętnie zrzuciłabym z 5kg, a u mnie to zawsze kłopot,
      ale raz na jakiś czas pozwalam sobie na jakieś szaleństwo;p

      Usuń
  2. a ile kalorii ma ta porcja chlebko pity na którą podałaś tutaj przepisik? :)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.