piątek, 8 lutego 2013

Gofry cynamonowe (otrębowo-żytnich)

Kiedy w końcu skończyłam sesję i mam głowę wolną od nauki, mój mózg intensywne tworzy coraz to nowe przepisy, w moim archiwum zalega ponad 5 potraw;p musiałabym przysiąść w jeden dzień i wszystko spisać i opublikować, ale dodać 5 przepisów od razu? to by było chyba za duże boom ;)
w tym tygodniu nadrabiałam zaległości w kontaktach ze znajomymi, sesja zrobiła ze mnie pustelnika ;p (pewnie większość z Was tak ma) już zapominałam jak pozytywnie wpływa na mnie obecność innych ludzi, beztroska, śmiech, ploty ;)
potrzebny był mi taki tydzień, żeby zebrać siły do dalszej pracy (choćby mgr;/)

Składniki (3 gofry):
  • 1 jajko
  • 1/3 łyżeczki sody
  • 1/2 szklanki mąki żytniej wypieku chleba
  • 1/2 otrębów żytnich firmy Kupiec
  • 3/4 szklanki mleka
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • stewia lub inne słodzidło
  • jako dodatek dałam prażone jabłka i biały twarożek z miodem
  • oliwa z oliwek do posmarowanie gofrownicy
Sposób przygotowania:
  1. Mieszamy wszystkie składniki na gofry
  2. odstawiamy na około 5 minut żeby otręby spęczniały
  3. w tym czasie możemy uprażyć jabłko (kroimy w kostkę, dusimy z niewielką ilością wody, cynamonu i miodu, aż zmiękną)
  4. gofrownice rozgrzewamy i smarujemy oliwą z oliwek (pierwszy raz użyłam dopiero co zakupionego pędzelka silikonowego, polecam)
  5. smażymy gofry (około 1 chochla od zupy na 1 gofra), ja najpierw przez około 3 minuty zostawiłam otwartą gofrownicę i dopiero potem zamknęłam 
  6. podajemy z ulubionymi dodatkami
SMACZNEGO ! ! ! :)

5 komentarzy:

  1. Pycha :] A serduszkowe gofrownice podbijają blogosferę.

    OdpowiedzUsuń
  2. gratuluję ukończonej sesji :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie się prezentują i z pewnością pysznie smakowały :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Gofry pyszniutkie!Gorąco polecam np.na obiad,bo są baaardzo sycące a do tego zdrowe;)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.