sobota, 23 lutego 2013

Pełnoziarniste muffinki z bananem

W końcu kiedy mam dostęp do internetu zaczęłam działać ;) Bardzo za tym tęskniłam i tak teraz popijając zieloną herbatę z imbirem, kiedy za oknem śnieg i mróz myślę co by tu zrobić na obiad? ;)
takie babeczki zrobiłam wczoraj wieczorem, głównie dla mojej mamy, która stara się odzwyczaić od standardowych słodyczy (batoników, czekolady, itp.) dlatego przygotowałam jej zdrową alternatywę, która zaspokoi ochotę na słodkie, a na dodatek jest wartościowa dla organizmu ;)


Składniki (12 babeczek):
  • 0,5 szklanki płatków jęczmiennych firmy Kupiec
  • 1 szklanka otrębów owsianych firmy Kupiec
  • 2 jajka (L)
  • 3/4 szklanki maślanki
  • 3 łyżki miodu
  • 1 banan
  • spora garść rodzynek
  • 5 daktyli
  • 2 łyżeczek proszku do pieczenia
Sposób przygotowania:
  1. Banana obieramy i rozduszamy widelcem na miazgę
  2. dodajemy otręby, płatki jęczmienne, miód, rodzynki, pokrojone w kostkę daktyle, proszek do pieczenia i mieszamy
  3. w oddzielnej misce mieszamy jajka, maślankę
  4. łączymy obie masy
  5. przekładamy ciasto do formy wyłożonej silikonowymi papilotkami na muffinki
  6. pieczemy około 25 minut w temperaturze 170 stopni

SMACZNEGO ! ! ! :)



13 komentarzy:

  1. Ty zawsze wymyślisz coś pysznego :D Poproszę taką babeczkę na drugie śniadanie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. gdyby można było ją przesłać przez internet miałabyś ją w tej chwili! ;)

      Usuń
  2. Przepis dla mojej Córki, uwielbia piec muffinki:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam kiedyś podobne muffiny :) Na pewno Twoje są równie dobre:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super! Muszę koniecznie wypróbować przepis. U mnie dziś też bananowo:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nawiasem mówiąc, idealny przepis do urodzinowego konkursu;) Zapraszam do zabawy!
    http://apetytprzepisy.blogspot.co.uk/2013/02/pierwsze-urodziny-bloga-i-konkurs.html

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam bananowe wypieki :-) za ich naturalną słodycz i ... 'konsystencję'? :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe wykorzystanie ;)) Musze kiedyś się pokusić:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dawno nie piekłam żadnych muffinów;)

    OdpowiedzUsuń
  9. lubię bananowe wypieki, takim zdrowym muffinem jako deser po niedzielnym obiedzie, nie pogardziłabym! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. czy zamiast płatków jęczmiennych, mogę użyć owsianych?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jasne ;)
      myślę że to nie zrobi większej różnicy ;)

      Usuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.