niedziela, 28 kwietnia 2013

Brownie z cukinią

Ciasto z cukinii już dawno chodziło mi po głowie, ale jakoś nie było mi po drodze kupienie tego warzywa, aż do wczoraj kiedy trafiłam na promocję w Kauflandzie ;) od razu zabrałam się za przeszukiwanie Internetu i TUTAJ znalazłam inspirację ;) tak powstało moje pierwsze ciasto z udziałem cukinii ;)


Składniki:
  • 2 jajka
  • 3 łyżki fruktozy lub innego słodzidła
  • 1/4 szklanki startego na papkę jabłka
  • 1 szklanka otrębów pszennych firmy Kupiec
  • 2 łyżki ciemnego kakao
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • drobno starta cukinia o wadze około 300g (odciśnięta z nadmiaru soku)
Sposób przygotowania:
  1. Otręby mielimy na mąkę,
  2. miksujemy ze sobą wszystkie składniki
  3. wykładamy ciasto do małej prostokątnej formy wyłożonej papierem do pieczenia
  4. pieczemy około 45 minut w temp. 170 stopni (po 30 minutach zakrywamy górę ciasta papierem do pieczeni, żeby góra się nie spalił)
  5. pozostawiamy w piekarniku do wystygnięcia

SMACZNEGO ! ! ! :)


PS. Proszę głosujcie na mój przepis na Kulki z makreli, poprzez polubienie zdjęcia TUTAJ

8 komentarzy:

  1. Wyglada pysznie i na pewno tez tak smakuje:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo fajne zdrowe ciacho - muszę kiedyś takie zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mogłabym robić to ciasto codziennie :)Uwielbiam cukiniowe brownie.

    OdpowiedzUsuń
  4. wpisane na liste do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Brownie w wersji z cukinią nie jadłam, ale samo brownie jest tak pyszne, że nic nie jest w stanie go zepsuć:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ah ta cukinia :) Kocham to warzywko :) Ciastko wygląda pysznie !

    OdpowiedzUsuń
  7. cukiniowe brownie! miałam tyle razy je zrobić, a teraz brak piekarnika ;<

    OdpowiedzUsuń
  8. oj,ale narobiłaś smaku :) a jakie my smażymy pyszne placuszki z cukinii mniam mniam..poczekam na swoją ... działkową cukinię:) wówczas zabłysnę przepisem :) a dżem z cukinii hehe..ciasto z cukinii chyba mi nie wyszło :( więc nie mówię głośno,ale twoje wygląda ...smakowicie..cukinia jest bardzo fajnym warzywkiem :)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.