wtorek, 25 czerwca 2013

Kluski serowe z truskawkami + trochę o mnie

Tak jak obiecałam biorę się za nadrabianie zaległości, zaczynając od przepisu na kluski serowe z tuskawkami, a kończąc na odpowiedziach na pytania w ramach 
Oficjalnie wyszłam z czeluści piekieł, w której siedziałam przez ostatnie 10 dni! ostatni tydzień był koszmarny, dzień w dzień nauka, nauka i nauka. Tak naprawdę nie istniałam dla świata;p wczorajszy dzień był kulminacją, stojąc przed wejściem do sali egzaminacyjnej czułam jak dudni mi serce, tego stresu nie da się opisać, a zrozumieją go tylko Ci co musieli zdawać egzamin dyplomowy i bronić pracę magisterską, teraz kiedy jest po i wszystkie emocję ze mnie schodzą, czuję niesamowitą ulgę oraz dochodzi do mnie zmęczenie psychiczne, które mam zamiar zregenerować przez najbliższy miesiąc, potem czeka mnie przeprowadzka do Poznania i praca ;)
Mam nadzieję, że dzisiejszy dzień, który jest moim pierwszym wolnym dniem, nie będzie zapowiedzią  całego nadchodzącego miesiąca, bo ta jesienna pogoda zdecydowanie nie jest w porządku!


Składniki (około 7 klusek):
  • 1 białko jajka
  • 200g chudego twarogu
  • czubata łyżka zmielonego siemienia lnianego
  • 1 łyżka ksylitolu firmy Oleofarm
  • 1 łyżeczka budyniu waniliowego bez cukru (proszek)
  • 7 truskawek średniej wielkości
porcja = 1 kluska
Sposób przygotowania:
  1. Ser rozduszamy widelcem,
  2. dodajemy białko, budyń, ksylitol, siemię lniane i wszystko dokładnie ugniatamy, aż stworzy jednolitą masę (ciasto ma się zlepić w zwartą kulkę)
  3. z tak przygotowanego ciasta lepimy kluski wsadzając do środka po jednej truskawce (technika lepienia tak jak w przypadku knedli)
  4. kluski wrzucamy do lekko wrzącej (bulgocącej wody)
  5. gotujemy na małym ogniu przez około 5 minut od wypłynięcia klusek
  6. delikatnie wyciągamy z wody
  7. nie jemy klusek zaraz po wyciągnięciu, bo wtedy ciasto jest rozlazłe i zbyt miękkie, najlepiej poczekać około 5 minut, żeby kluski lekko przestygły wtedy ciasto robi się zwarte, a kluski pyszne ;)

SMACZNEGO ! ! ! :)


Pytania od Ania-gotuje 
1. Od kiedy gotujesz?
odkąd pamiętam, już jako mały dzieciak garnęłam się do kuchni
2. Co w kuchni sprawia Ci największą przyjemność?
zdecydowanie pieczenie! no i jedzenie co upieczone ;)
3. Czy jest jakiś produkt bez którego nie wyobrażasz sobie kulinarnego życia?
chyba jajka, one zawsze do wszystkiego pasują, zarówno do ciast jak i jajecznicy
4. Co skłoniło Cię do blogowania?
zachęta znajomych
5. Ile czasu poświęcasz blogowi?
ostatnio bardzo mało, ale w najbliższym miesiącu nadrobię ;)
6. Kulinarny autorytet?
długo się zastanawiałam, ale raczej nie mam kogoś takiego
7. Ulubiony blog 
wiele takich, jednym z nich jest http://wieszaknawybiegu.blogspot.com/
8. Twoja ulubiona potrawa to?
nie potrafię wybrać jednej, zaczynając od tart, pizzy, kończąc na ryżu z truskawkami i makiełkach
9. Ulubiony przepis…
aktualnie na tarte otrębową oraz wszystko z wykorzystaniem truskawek
10. Nie lubię/nie zjem …
nie zjem robaka ;p
11. Największa kulinarna porażka ?
ostatnio pasta z soczewicy

Pytania od Szybkie gotowanie:

1. Wymarzone warsztaty kulinarne ?
zdrowe i dietetyczne wypieki
2. Najdziwniejsze połączenie smaków w Twojej kuchni ?
nie mam odwagi do jakiegoś większego kombinowania dlatego największym udziwnieniem jak dotąd jest krem czekoladowy oraz wypieki z fasoli, które są genialne oraz mieszanie kurczaka z owocami ;)
3. Trzy posiłki, które wzięłabyś/wziąłbyś na bezludną wyspę ?
tarta otrębowa, TONE truskawek z jogurtem, makiełki
4. Twój ulubiony program kulinarny ?
"Smakuj świat z Pascalem"
5. Co najchętniej gotujesz swojej rodzinie ?
za często dla nich nie gotuję, bo uważają, że jem dziwnie;/ ewentualnie mamę kuszę jakimiś zdrowymi wypiekami
6. Na piknik zabrałabym/zabrałbym…
muffinki, sałatkę owocową, prażoną ciecierzyce, koktajl owocowy
7. Ulubione owoce lata ?
TRUSKAWKI ! <3
8. Najszybszy przepis, który przychodzi Tobie teraz do głowy ?
naleśniki z truskawkami
9. Kawa w kubku czy filiżance ?
w dużym kubku
10. Kocham w swojej kuchni….
moje naczynia do zapiekanek, formy na muffinki oraz inne naczynia, które pomału kompletuję
11. Moje marzenie kulinarne….
nauczyć się przyrządzać potrawy, których jeszcze nie umiem i boję się za nie zabrać, oraz zostać docenioną za moją blogową/kulinarną działalność ;)

9 komentarzy:

  1. Truskawka bardzo fajnie wykorzystana :) Na pewno spróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam się z mgr! Ja również mgr od dziś!:)) Znam więc uczucie zarówno zmęczenia, jak i wszechogarniającej ulgi...
    Gratuluję raz jeszcze!

    No i ekhm... Robaka to też never ever nie zjem!

    OdpowiedzUsuń
  3. O a taki przepis to z chęcią wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo fajny pomysł na knedle - po prostu letnia pychotka !

    OdpowiedzUsuń
  5. O kurczę, ciekawa alternatywa dla słodyczy :) A jaka pyszna! Pozdrawiam, jutro skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ojej, dziękuję za wyróżnienie, kochana :* Gratuluję sukcesu i mam nadzieję, że teraz zasypiesz nas jeszcze większą liczbą genialnych przepisów!

    OdpowiedzUsuń
  7. Kluski - na samą myśl o takich serowych przysmakach zrobilam się glodna :p

    Pytania - na niektore dalabym identyczną odpowiedz - tez moją porażką była pasta z soczewicy, też ostatnio mam bzika na punkcie tarty otrębowej z Twojego przepisu zresztą ;D też uwielbiam wypieki z fasoli

    Tak, ja w lutym broniłam inżyniera i wiem bardzo dobrze co to jest ten obezwładniający stres przed wejściem do sali. Ale ta ulga PO jest nie do opisania :D Gratuluje :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ale masz szczęście :) a przede mną ciągle obrona :( ehh nauka nauka..

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.