poniedziałek, 1 lipca 2013

Biszkoptowe naleśniki

Czemu biszkoptowe? ponieważ są dość puszyste i znacznie różnią się od standardowych naleśników, wyszły przez przypadek, chciałam odtworzyć przepis na placuszki z truskawkami, które robiłam tydzień temu, a w tym całym zamieszaniu i nerwach przed obroną mgr. zapomniałam zapisać składniki, próbowałam sobie przypomnieć, niestety nie udało się (ale będę próbować dalej) i tak powstały naleśniki. Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło;)
Od dziś zaczynam miesięczny urlop/wypoczynek przed rozpoczęciem mojej pierwszej poważnej pracy ;) plany na ten tydzień? jeśli pogoda będzie sprzyjać w końcu poopalam się nad jeziorkiem, no i w czwartek wycieczka do Wrocławia ;) a Wy jaki macie plany na urlop/wakacje? ;)


Składniki (4 małe naleśniki):
  • 2 jajka
  • 3 łyżki otrębów pszennych firmy Kupiec
  • 1 łyżka budyniu waniliowego/czekoladowego bez dodatku cukru (proszek)
  • 1/4 łyżeczki sody
  • 1 łyżeczka ksylitolu firmy Oleofarm
  • 2 łyżki sera białego Emilka (lub innego sernikowego)
  • jako dodatek podałam serek homogenizowany i truskawki
Sposób przygotowania:
  1. Jajka miksujemy z ksylitolem na najwyższych obrotach przez około 2 minuty
  2. dodajemy otręby, budyń, sodę, ser i miksujemy już na mniejszych obrotach
  3. naleśniki smażymy na rozgrzanej teflonowej patelni, na małym ogniu (przed każdym naleśnikiem przecieramy lekko patelnię ręcznikiem nasączonym oliwą)
  4. podajemy z tym co lubimy ;)

SMACZNEGO ! ! ! :)

TESTOWANIE:
Już jakiś czas temu dostałam do testowania kawę firmy Nestle - Ricore. 

Nestlé Ricoré to mieszanka kawy rozpuszczalnej składająca się w 40% z kawy naturalnej i w 60% z cykorii instant. Nestlé Ricoré to kawa łagodna, którą można pić o każdej porze dnia. To idealna propozycja dla osób, które lubią smak i aromat kawy, ale ograniczają jej spożywanie lub rezygnują z popołudniowej filiżanki małej czarnej. Dzięki zawartej w niej cykorii dostarcza kilku niezbędnych składników: magnez, wapń, płonnik.
Moja opinia:
Nie jest tak mocna jak zwyczajna kawa ani lekka jak jakaś "Inka". Wprost idealna. Zalewam ją wodą i dodaję odrobinę mleka. Ricore' zastąpiło u mnie zwykła kawę rozpuszczalną. Po mimo swojej delikatności ma wyrazisty smak i aromat.
Podsumowując, cieszę się, że trafiła w moje ręce ;)

11 komentarzy:

  1. Jak pięknie wyglądają te naleśniki, aż apetytu nabrałam, a tą kawę uwielbiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Musiały być smaczne <3

    PS: Też dziś miałam naleśniki :D Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O, u Ciebie jak zwykle dodatek truskawek musi być :D Pychotka!

    OdpowiedzUsuń
  4. Inka to dla mnie taka mleczna kawa, nie ma porównania do tradycyjnej. Ten Ricore nie piłam, po Twojej recenzji... jestem skłonna skosztować:)

    Moje plany są bardzo podobne do Twoich. odpoczynek po obronie mgr, a potem praca!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajnie wyglądają :D na pewno są smaczniutkie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mmm bardzo pyszny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  7. świetny pomysł, wyglądają bardzo apetycznie

    OdpowiedzUsuń
  8. wyglądają na pulchne i mięciutkie mniam <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Można jakoś pominąć ten ksylitol?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jasne, możesz posłodzić cukrem, fruktozą, miodem, itp. albo też w ogóle nie słodzić, to już kwesta gustu ;)

      Usuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.