niedziela, 10 listopada 2013

Brownie z awokado

Z uwagi na zapas awokado z zeszłego tygodnia, piątkową podróż pociągiem do domu spędziłam nad rozmyślaniem i szukaniem inspiracji na wykorzystanie awokado do jakiegoś ciasta.
Od razu pomyślałam o brownie.
Wyszło wilgotne i czekoladowe ;)
A teraz odrobina prywaty.
Zna ktoś w Poznaniu dobrego i względnie taniego fryzjera? ;)



Składniki (na małą prostokątną blaszkę):
  • 1 bardzo dojrzałe awokado
  • 1-2 łyżki odtłuszczonego kakao (ostatnio stałam się fanką kakaa firmy Wedel, pachnie niesamowicie czekoladowo)
  • 0,5 szklanki otrębów owianych zmielonych na mąkę
  • 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 jajka
  • 2 łyżki miodu
  • 2 łyżki ksylitolu firmy Oleofarm
Sposób przygotowania:
  1. Awokado obieramy, kroimy w kostkę, blendujemy na jednolitą masę
  2. dodajemy pozostałe składniki i wszystko razem miksujemy
  3. przekładamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia
  4. pieczemy w temp. 170 stopnie przez około 45 minut (jeśli góra zacznie się spalać przykrywamy folią aluminiową, albo papierem do pieczenia)
  5. studzimy przy otwartych drzwiczkach piekarnika
SMACZNEGO ! ! ! :)



6 komentarzy:

  1. Wygląda niezwykle smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
  2. zrobiłam dzisiaj i niestety bardzo się zawiodłam, ale może pieczenie mnie nie lubi. ciasto ładnie rosło w piekarniku, a po ostygnięciu ma jakieś 5mm grubości :( jednak w smaku było niezłe, więc będę próbować modyfikować przepis, może kiedyś się da!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brownie ma to do sobie ze jest niskie i nie wyrasta, dlatego zrobilam go w bardzo malej formie, moje tez nie urosło;)
      I pieczenie na pewno Cię lubi :D

      Usuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.