piątek, 25 kwietnia 2014

Nietypowy deser czyli mortadela serowa z bakaliami ;)

Oj już dawno miałam dodać ten przepis, ledwo pamiętam czego ile dawałam, bo mam zły zwyczaj który muszę zwalczyć,a mianowicie nie spisuję sobie przepisów które, wymyślam i łudzę się że będę je pamiętać wiecznie;p niestety tak nie jest. Dlatego sama często korzystam ze swojego bloga, żeby przypomnieć sobie swoje przepisy, to jeden z głównych powodów dla którego go stworzyłam ;)


Składniki (około 8 porcji):
  • 500g chudego twarogu
  • 0,5 szklanki mleka
  • 0,5 szklanki wody
  • 1 łyżka odtłuszczonego ciemnego kakao
  • garść pokrojonych migdałów
  • garść rodzynek
  • garść żurawiny
  • 3 łyżeczki żelatyny
  • kilka kropel stewii firmy SteviGold wg. smaku lub innego słodzidła
  • do wykonania deseru potrzebujemy plastikowej butelki 0,75l
Sposób przygotowania:
  1. Miksujemy ze sobą wszystkie składniki (poza wodą i żelatyną), dosładzamy stewią wg. smaku
  2. wodę doprowadzamy do wrzenia i rozpuszczamy w niej żelatynę  (DOKŁADNIE żeby nie było grudek!)
  3. ostudzoną mieszankę żelatyny dodajemy do pozostałej masy, miksujemy
  4. butelki odcinamy od góry wąską część tak aby zostało około 3/4 butelki
  5. do butelki przekładamy wcześniej przygotowaną masę
  6. wstawiamy do lodówki na około 2 godziny aby masa stężała
  7. po wyjęciu z lodówki rozcinamy butelkę wzdłuż i wyjmujemy nasz deser
SMACZNEGO ! ! ! :)

6 komentarzy:

  1. Ile całość ma kalorii ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jedna porcja ma około 143 kcal, a wyszło około 8 kawałków ;)

      Usuń
    2. Dziękuje :) super przepisy :)

      Usuń
  2. no bardzo nietypowe, ale bym takie cos zjadła, nie powiem, że nie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na początku myślałam, że to mięso.:)
    Mimo, że dla mnie za pięknie nie wygląda to ma niezły skład. Warto spróbować :)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.