poniedziałek, 2 czerwca 2014

Nietypowa zupa pomidorowa

Nie wiedzieć czemu nie wiedzieć skąd poczułam w piątek smak i zapach zupy pomidorowej. Pewnie nie zauważyliście ale bardzo rzadko robię zupy, a to dlatego że po prostu nie potrafię, wiem że to żadna filozofia, ale zawsze mam problem z przyprawienie, zawsze, ale to zawsze czegoś mi brakuje, jakiejś kropki na "i", dlatego nie biorę się za nie zbyt często i pozostawiam to zadanie innym ;) Jednak dziś kiedy inspirowałam się przepisem znalezionym na blogu Dietetyczne fanaberie dałam radę ;)

Składniki (na około 4 porcje):
  • pierś z kurczaka + sól + pieprz + suszona bazylia do obtoczenia
  • 1 litr wody
  • duża pietruszka (ja lubię pietruszkę dlatego wybrałam giganta, możecie wybrać mniejszą)
  • kawałek selera (korzeń)/ niestety nie mam wagi kuchennej więc będę podawać ilość w bardziej wizualnej/wymiarowej formie/ około 1/6 średniej wielkości selera
  • marchew średniej wielkości
  • puszka krojonych pomidorów
  • 200g koncentratu pomidorowego (po raz kolejny zasugeruję że najlepszy smakowo jest koncentrat z marketu NETTO)
  • około 8 listków świeżej bazylii
  • kawałek pora (około 5 cm)
  • przyprawy wg. smaku: sól morska, świeżo-mielony kolorowy pieprz, ostra papryka (sporo), zioła prowansalskie 
  • natka pietruszki oraz gęsty jogurt do dekoracji 
Sposób przygotowania:
  1. Kurczaka kroimy w drobną kostkę, nacieramy solą, pieprzem i bazylią, wstawiamy na około godzinę do lodówki
  2. seler, marchew, pietruszkę obieramy i trzemy na tarce o dużych oczkach
  3. por kroimy w drobną kostkę
  4. tak przygotowane warzywa wrzucamy do gotującej się wody i gotujemy na małym ogniu pod przykryciem przez około 20 minut
  5. dodajemy krojone pomidory, koncentrat
  6. przyprawiamy zupę wg. smaku
  7. wrzucamy kurczaka oraz bazylię
  8. całość gotujemy jeszcze około 20 minut 
  9. zupę nalewamy do misek, dekorujemy jogurtem i posiekaną natką pietruszki

SMACZNEGO ! ! ! :)

6 komentarzy:

  1. hmyyy niejadłam zupy pomidorowej w takiej postaci, wygląda przepysznie:) Obserwuje i dodaje do mojej listy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem ciekawa smaku! Tradycyjną uwielbiam, ale dobrze spróbować czegoś nowego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. pomidorowa po tuningu :)
    super

    OdpowiedzUsuń
  4. Ślicznie wygląda, bardzo apetyczna zupka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. mniam, uwielbiam tego typu zupki:)

    OdpowiedzUsuń
  6. u mnie w takiej postaci gości zawsze, odkąd zaczęłam sama zdrowo gotować, pysznie i szybko ;) pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.