niedziela, 10 czerwca 2012

Kluski serowe z truskawkami


Na ten przepis natchnęło mnie dziś popołudniu, uwielbiam truskawki <3 oraz kluski pod każdą postacią więc postanowiłam połączyć te dwa przysmaki i proszę wyszły kluski z truskawkami ;) oczywiście light ;)


Składniki:
  • 200g chudego sera
  • 1 jajko
  • 1,5 łyżki budyniu waniliowego bez cukru
  • truskawki
  • fruktoza/ słodzik do posypania klusek
  • jogurt do polania 
Sposób przygotowania:
  1. Mieszamy dokładnie ze sobą ser, jajko, budyń, (można też dodać już trochę fruktozy)
  2. rozsmarowujemy małe placki ciasta na foli spożywczej na środku kładąc truskawki


   3. zwijamy ciasto za pomocą foli w kulkę tak żeby ciasto obtoczyło truskawkę (powstaje coś na kształt   cukierka;))

4.  aby woda nie dostała się do środka podczas gotowania musimy czymś uszczelnić folię, ja wykorzystałam drucik, który dołączany jest do woreczków śniadaniowych, równie dobrze sprawdzi się zwykła nitka
5. wrzucamy tak przygotowane saszetki do wrzącej wody i gotujemy na małym ogniu przez 5 minut od wypłynięcia
6. po ugotowaniu czekamy chwilkę, aż kluski trochę ostygną żeby się nie poparzyć przy rozpakowywaniu
7. najlepiej podawać z jogurtem i posypane fruktozą/słodzikiem ;)




SMACZNEGO ! ! ! :)

1 komentarz:

  1. Dziękuję za świetny przepis. Moje ulubione to z truskawką albo z potartym jabłkiem i cynamonem. Pycha :) Oby więcej takich przepisów :)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.