wtorek, 27 listopada 2012

Żytni placuszek

Ten placuszek robiłam też wczoraj tylko, że na słono z twarożkiem, szczypiorkiem i pomidorem, niestety nie wiem jakim cudem, ale zdjęcia po prostu zniknęły z karty telefonu podczas przekładania do komputera (chyba wyparowały;p) i nie miałam jak dodać przepisu, dlatego dziś znów zrobiłam ten placek tylko w wersji na słodko
przypominam o głosowaniu TUTAJ (kliknij "lubię to"), koniec 29 listopada! ;)


Składniki (jedna porcja):
na słodko
  • 1 jajko
  • 1 łyżka mąki żytniej do wypieku chleba
  • 0,5 łyżeczki proszku do p.
  • 0,5 łyżeczki stewii
  • 0,25 szklanki mleka
  • opcjonalnie aromat waniliowy
  • jako dodatek na wierzch: serek homogenizowany ze stewią i mandarynka ;)
 na słono:
  • 1 jajko
  • 1 łyżka mąki żytniej do wypieku chleba
  • 0,5 łyżeczki proszku do p.
  • 0,25 szklanki mleka
  • przyprawa do pizzy i czerwona papryka
  • jako dodatek twarożek wymieszany z jogurtem, szczypiorek i pomidor
Sposób przygotowania:
  1. Wszystkie składniki miksujemy
  2. wylewamy ciasto na duży okrągły talerz i wstawiamy do mikrofalówki na 6-7 minut (zależy od mocy i rodzaju mikrofali, ja robiłam 6 minut)
  3. delikatnie odklejamy placek od talerza i wykładamy na chwilę na rozgrzaną teflonową patelnię żeby nam się zrumienił
  4. gotowy placek podajemy z dodatkami według własnych upodobań ;)



SMACZNEGO ! ! ! :)

6 komentarzy:

  1. Myślisz, że mogłabym zastąpić mąkę żytnią pszenną pełnoziarnistą? Mam tylko taką w domu ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę że to bez różnicy jaką mąkę użyjesz ;)

      Usuń
  2. Pyszny musi być ten Twój placuszek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super ten placek, jak widać pasuje i na słodko i na nie słodko:P

    OdpowiedzUsuń
  4. Mężowi ten na słono bardziej smakował :) dodałam trochę kminku i czosnku na zapach (możnaby podać z tzatzikami) i trzeba przyznać że smakował naprawdę ciekawie. dzięki za pomysł!

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.