wtorek, 26 sierpnia 2014

Odchudzone leczo plus recenzja dzikiego ryżu


Już jakiś czas temu dostałam do testowania paczkę produktów ze strony Przysmaki.pl. Nadszedł czas na kolejną recenzję, tym razem DZIKIEGO RYŻU

Dziki ryż, zwany również ryżem wodnym rośnie w naturze w czystych wodach kanadyjskich rzek i jezior. Jako roślina dziko rosnąca stanowił od wieków pożywienie tamtejszych Indian.

Proponowany przez firmę Przysmaki.pl dziki ryż pochodzi z terenów Kanady i stamtąd jest bezpośrednio importowany.
Rośnie naturalnie, bez pestycydów i nawozów sztucznych.

Skład: dziki ryż (Zizania aquatica).
Dziki ryż, ceniony ze względu na swoje wartości odżywcze, stanowi doskonałe źródło przeciwutleniaczy. Zawiera także białko, błonnik, wielonienasycone kwasy tłuszczowe, witaminy z grupy B, cynk oraz magnez.
Moja opinia:
Zaskoczył mnie fakt że dziki ryż ma stosunkowo mniej kalorii niż pozostałe ryże, jedynie 167 kcal/100g. Wcześniej nie przyglądałam się wartością odżywczym. Jest to zdecydowanie jedna z większych zalet tego ryżu. Co do smaku, nie przypomina, żadnych z wcześniejszych kaszy/ryżów, które jadłam, jest niepowtarzalny i smaczny ;) Mogę chyba stwierdzić, że dziki ryż został moim ulubionym ryżem ;) 
Przygotowywałam go na słodko jak i słono, w każdej wersji zdaje egzamin ;)

W tym poście akurat podam przepis na leczo, które stanowi idealny dodatek do dzikiego ryżu ;)

Składniki (ilość jak dla wojska ;) propozycja na rodziny obiad lub zrobienie zapasów na zimę;)):
  • około 1,5 kg papryki (obojętnie jaki kolor ja użyłam czerwonej i zielonej)
  • 2 puszki pomidorów (wiem, że teraz możemy korzystać ze świeżych polskich, ale poszłam na łątwiznę;p)
  • 2-3 koncentraty pomidorowe (200g w jednym słoiczku, znów będę robić bezpłatną reklamę i napiszę, że najpyszniejsze koncentraty są w markecie NETTO:))
  • około 700g mielonej piersi kurczaka/indyka
  • gigantyczna cukinia
  • 3 cebule
  • sól, pieprz, zioła prowansalskie, słodka, ostra papryka wg. smaku
  • odrobina oleju rzepakowego do smażenia
Sposób przygotowania:
  1.  Na ogromnej teflonowej patelni rozgrzewamy około łyżeczki oleju
  2. cebulę kroimy w drobną kostkę, a następnie wrzucamy ją na patelnię i smażymy, aż się zezłoci
  3. dodajemy mięso, smażymy mieszając i rozdrabniając je łyżką na mniejsze kawałki, aż nie będzie już surowe
  4. paprykę, cukinię, pomidory kroimy w kostkę
  5. do mięsa dodajemy pokrojone warzywa i dusimy pod przykryciem, aż zmiękną  (może to trochę potrwać, papryka potrzebuje czasu)
  6. na koniec dodajemy koncentraty, przyprawiamy wg. smaku i jeszcze smażymy, żeby nadmiar sosu wyparował
  7. leczo najlepiej smakuje na następny dzień kiedy mięso nasiąknie pomidorowym sosem, a wszystkie składniki się przegryzą  ;)
SMACZNEGO ! ! ! :)

3 komentarze:

  1. Nie jadłam dzikiego ryżu, ale mam na niego straszną ochotę. Bardzo długo się gotuje?

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie bym spróbowała tego ryżu, nie mogę go znaleźć u siebie w sklepach, a już mam na niego chrapkę od pewnego czasu :)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.