wtorek, 16 września 2014

Żytnie placuszki z prażonym słonecznikiem i cynamonowo-goździkową nutą

Chyba jeszcze żaden mój przepis nie miał tak długiej nazwy, ale co zrobić jakoś trzeba opisać te pyszne cudeńka ;)
Stworzone zostały z udziałem produktu, który trafił w moje ręce w ramach nowo nawiązanej współpracy ze Sklepem Ziarenkowo
Testowanie zaczęłam od mieszanki Cynamonowy Raj: Prażone ziarna słonecznika i sezamu, orzech arachidowy kostka + cynamon, kardamon, goździki

Składniki (około 8 placków):
  • 30g otrębów żytnich z zarodkami Skworcu
  • 20g płatków owsianych
  • 2 łyżki mieszanki Cynamonowy Raj (jedna łyżkę mielimy na mąkę)
  • 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • łyżka ksylitolu
  • 100g jogurtu naturalnego dość gęstego
  • jajko
  • 0,5 łyżeczki cynamonu
Sposób przygotowania:
  1. Mieszamy ze sobą wszystkie suche składniki
  2. miksujemy mokre składniki
  3. łączymy obie masy
  4. smażymy placki na teflonowej patelni na małym ogniu, pod przykryciem, lekko przecierając patelnie olejem przed każdym plackiem
  5. gotowe placki podałam z jogurtem i dodatkową garścią mieszanki Cynamonowy Raj
SMACZNEGO ! ! !

2 komentarze:

  1. pyszne, lekkie- ale to jak zwykle u Ciebie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę mnóstwo pomysłów na zdrowe placki - też uwielbiam takie potrawy :)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.