sobota, 11 października 2014

Żytnio-jęczmienne placuszki słodzone daktylami

Tak jak obiecałam podaję przepis na dzisiejsze placki, trochę późno, ale zawsze może się przydać na jutrzejsze, leniwe niedzielne śniadanko ;)
Co u mnie?
W pracy hardcore!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ale w piątek wróciłam do mej bezpiecznej przystani jaką jest Leszno City więc chwila regeneracji (choćby szczątkowej) nastała :)
a i nowa współpraca powstała! z pyszną Firmą FRESANO, na pierwszy ogień poszły daktyle ;)

Składniki: 
  • 30g płatków żytnich
  • 20g płatków jęczmiennych (mielimy na mąkę)
  • 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 4 daktyle FRESANO
  • jajko
  • 0,5 łyżeczki cynamonu
  • 100ml kefiru
Sposób przygotowania:
  1. Daktyle zalewamy wrzącą wodą i odstawiamy na kilka minut (najlepiej zalać je wieczorem i zostawić na całą noc, ale że ja wymyśliłam ten przepis dopiero rano wyszło jak wyszło;))
  2. daktyle odcedzamy i wrzucamy do blendera, miksujemy na miazgę
  3. dodajemy wszystkie pozostałe składniki, blendujemy
  4. smażymy placki na teflonowej patelni na małym ogniu, pod przykryciem, lekko przecierając patelnie olejem przed każdym plackiem
  5. gotowe placki podałam z jogurtem i domowymi powidłami śliwkowymi <3
SMACZNEGO ! ! ! :)


1 komentarz:

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.